یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

ثبت شرکت دهلران

ارائه خدمات ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت ها با کمترین قیمت

۱ بازديد
۰ ۰





حقوق و پاداش هیئت مدیره


در مقابل تکالیفی که اعضای هیئت مدیره بر عهده دارند حقوقی برای آنان بر ذمه شرکت قرار میگیرد. که به شکل پرداخت اجرت خودنمایی می.کند.

این اجرتی که مدیران دریافت مینمایند بابت فعالیتی است که در اداره شرکت انجام میدهند زیرا آنان نماینده شرکت هستند. و به منزله وکیل شرکت تلقی میکردند وکالت ممکن است تبرعی یا در قبال اجرت باشد.
البته قاعده جاری در مورد عمل تجاری این است که اعمال تجاری مجانی نیستند حتی در مورد نمایندگی و وکالت به عبارت دیگر گرچه وکالت در اعمال مدنی تبرعی است. یا در قبال اجرت لکن بدون شک باید در مورد اعمال تجارتی اصل را بر غیر تبرعی و غیر مجانی بودن آن گذاشت نیاز به بیان نیست که قانونگذار در مقام تشکیک در تبرعی بودن یا با اجرت بودن وکالت مدنی نیز اصل را بر غیر تبرعی بودن ماده ۶۷۷ قانون مدنی تصریح شده است که اگر در وکالت مجانی یا با

نهاده است. در اجرت بودن آن تصریح نشده باشد محمول بر این است که با اجرت باشد. اما پرداخت اجرت به مدیران ممکن است به یکی از اشکال آتی صورت بگیرد.

۱- حقوق معین

2- حق الزحمه حضور در جلسات هیئت مدیره

3- مزایای غیر نقدی

4- پرداخت نسبتی از سود

5- جمع بین دو یا بیشتر از صور فوق


مرجع تعیین حقوق اعضای هیئت مدیره

آنچه از مقررات قانونی بر میآید مدیر شرکت حق دریافت حقوق را دارد. و حتی ممکن است پاداش نیز بگیرد که این پاداش میتواند نسبتی از سود شرکت باشد. مرجع تعیین حقوق اعضای هیئت مدیره مجمع عمومی شرکت میباشد.
لکن باید توجه داشت که قانون دو نوع مدیر را به رسمیت شناخته است مدیر موظف و مدیر غیر موظفه تعاریف مختلفی از این دو نوع مدیر صورت گرفته .است اما برداشتی که از قانون میتوان داشت. این است که مدیران موظف در قبال مسئولیتی که به عهده دارند حقوق دریافت میکنند. که ممکن است توام با پاداش باشد. این حقوق بر اساس مقررات عام تعیین میگردد.
اگرچه در قوانین تجاری برخی کشورها موضوع پرداخت حقوق به مدیران موظف تصریح شده است. مثلاً ماده ۶۳۲ قانون تجارت الجزایر تصریح دارد که مجمع عمومی در مقابل فعالیت اعضای هیئت مدیره مبلغ ثابت سالیانه ای را تعیین میکند.

ویژگی مدیران غیر موظف

در خصوص مدیران غیر موظف که صرفاً در جلسات هیئت مدیره شرکت می کنند و ارتباط دیگری با شرکت ندارند بایت حضور در جلسات و با توجه به ساعات حضور آنان ایت مبلغی مقطوع داده میشود تعیین این مبلغ هم بر عهده مجمع عمومی در بیان تفاوت مدیران موظف و مدیران غیر موظف باید گفت که همانطور که اشاره شد.

ویژگی های مدیر موظف در شرکت


مدیر موظف به طور رسمی و تمام وقت در شرکت اشتغال دارد. و در قبال فعالیتی که انجام میدهد حقوق میگیرد که میزان آن را مجمع عمومی تعیین میکند. یکی از حقوقدانان اینگونه مدیران را مدیرانی میداند که تمام روز کار می کنند و از دیدگاه حقوقدان دیگر وی مدیری است که علاوه بر عضویت در هیئت مدیره سمت دیگری در شرکت دارد.

اصطلاح مدیر موظف 


البته برخی نیز اصطلاح مدیر" "موظف را معادل مدیر حقوق بگیر گرفته اند. همین تعریف از مدیر موظف executive director را در حقوق انگلیس و آمریکا می توان یافت که مدیر موظف را مستخدم (employee) شرکت دانسته اند که تمام وقت در شرکت مسئولیت دارد در حالی که مدیر غیر موظف مستخدم شرکت نیست و در اداره روز به روز شرکت مشارکتی ندارد عادتاً مدیر اخیر در برنامه ریزی و تعیین سیاست شرکت مداخله نمی کند. گاهی وجود وی در هیئت مدیره به دلیل موقعیت اجتماعی او میباشد و برای ایجاد وجاهت است.
از مدیر غیر موظف انتظار میرود که بر فعالیت مدیران موظف نظارت ورزد و اقدامات آنان را به چالش بکشد. کما اینکه باید موقف محکم و استوار در جهت منافع شرکت و سهامداران داشته باشد به موجب مقررات قانونی چنین مدیری عموماً در تحمل مسئولیت با مدیران موظف برابر است.

از سوی دیگر چون مدیر غیر موظف بطور تمام وقت در شرکت کار نمیکند به عنوان مدیر خارج از شرکت شناخته می.شود در شرکتهای آمریکایی ممکن است در مقابل دو مدیر موظف تعداد زیادی مدیر غیر موظف و وجود

داشته

۶ بازديد
۰ ۰

کاهش سرمایه شرکت سهامی

کاهش در سرمایه اسمی شرکت

کاهش در سرمایه اسمی شرکت چهرۀ دیگر تغییر در سرمایه شرکت به شمار می رود. انگیزه ها و عوامل کاهش سرمایه متفاوت با افزایش سرمایه است. افزون بر اهـداف ناهمگون این دو پیامدها و اشخاص متأثر از کاهش و افزایش سرمایه از یکدیگر متفاوت .هستند

چرا که در افزایش سرمایه حمایت از حقوق سهامداران و به ویژه سهامداران اقلیت مدنظر قانون گذار قرار دارد در حالی که در کاهش سرمایه اختیاری حقوق بستانکاران و اشخاص ثالث ذی نفع به محافظت از دست اندازی شرکت و مهامداران آن نیازمند است در ،مقابل در کاهش اجباری بیشتر حفظ حقوق بستانکاران آینده مدنظر است.

 کاهش سرمایه در قانون تجارت

در قانون اصلاح قسمتی از قانون تجارت ۱۳۴۷ دو شیوه از کاهش سرمایه پیش بینی شده که هر یک تشریفات متفاوت و اهداف ویژه خود را در پی دارد علل کاهش اجباری و کاهش اختیاری ،سرمایه در تعارض با یکدیگر قرار دارند.

در کاهش اجباری سرمایه زبان های وارده بر شرکت موجب افت ارزش واقعی سرمایه حتی به میزان پایینتر از مبلغ اسمی سرمایه شرکت میگردد. در صورتی که در کاهش اختیاری بالا بودن سرمایه و بی نیازی شرکت به بخشی از آن سهامداران را تشویق به خارج کردن آن بخش از سرمایه و تقسیم میان خود مینماید.

برخلاف کاهش اختیاری سرمایه که مقررات مفصل یعنی مواد ۱۸۹ تا ۱۹۷ قانون اصلاح قسمتی از قانون تجارت ۱۳۴۷ را به خود اختصاص داده، قانون گذار تنها یک ماده قانونی را برای کاهش اجباری سرمایه مقرر داشته است.

۳ بازديد
۰ ۰

اسناد و مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت‌ها

 

 

اسناد مورد نیاز ثبت شرکت‌ها

تاسیس همه شرکت‌های مزبور در قانون تجارت مولکول به تنظیم شرکت نامه رسمی است. ماده ۲ آیین ‌نامه اجرایی قانون تاسیس شرکت‌ها مصوب 1311 تصریح می‌کند که در هر محلی که اداره ثبت اسناد و یا دفتر اسناد رسمی موجود است. شرکت‌های تجارتی که در آن محل تشکیل می‌شود، باید به ‌موجب شرکت نامه تشکیل گردد. و بند ۲ ماده ۴۷ قانون ثبت نیز ثبت شرکت‌ نامه را اجباری می‌داند. البته لازم به ذکر است در مورد شرکت‌های سهامی عام و خاص به‌ موجب مواد ۶ و ۱۸ و ۲۰ لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 24/12/1347 تنظیم شرکت نامه لازم نیست. و تنظیم اظهارنامه کافی خواهد بود.

 

تنظیم شرکت نامه چگونه است؟

 

شرکت نامه، قرارداد تشکیل شرکت است و تفاوت آن با اساسنامه‌ این است که شرکت نامه عقد شرکت بوده و قصد و رضای شرکا را برای تشکیل شرکت طبق اصول و شرایطی که در آن پیش‌بینی می‌شود اعلام می­دارد، ولی اساسنامه دستورالعمل و سازمان شرکت است در طول مدت فعالیت شرکت.

 

نحوۀ تنظیم اظهارنامه شرکت

 

در خصوص شرکت‌های سهامی خاص و عام، اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری در اجرای مواد ۶ و 20 ل. ا. قانون تجارت اظهارنامه‌ای را به ‌صورت اوراق چاپی تهیه کرده که در اوراق همان تقاضانامه ثبت شرکت بوده که باید در 2  نسخه مطابق مندرجات مذکور در ماده 7 ل. ا. ق. ت تنظیم شده و به امضای کلیه مؤسسین شرکت برسد.

 

تنظیم اساسنامه شرکت ها

 

اساسنامه شرکت‌ها دربرگیرندۀ نحوه اداره شرکت و اساس تشکیلات و عمل شرکت را معین می‌کند. اساسنامه شرکت را نمی‌توان بر اساس قرارداد تشریح نمود، زیرا در قرارداد رضایت همه طرفین قرارداد برای تصویب یا تغییر آن لازم است. در صورتی ‌که قانون تجارت ایران، تصویب اساسنامه را به اکثریت تجویز می‌کند.

قانون تجارت ایران، تنظیم اساسنامه شرکت را برای همه شرکت‌ها ضروری دانسته ‌است. اما برای شرکت­های سهامی خاص و عام، تنظیم و تصویب اساسنامه لازم و ضروری می­باشد.

ماده 4 نظام‌نامه راجع ‌به مواد ۱۹۶ و ۱۹۷ و ۱۹۸ قانون تجارت مصوب 1311 نیز در خصوص مدارک لازم برای ثبت شرکت­ها و در مقابل کلمه اساسنامه عبارت «اگر باشد» را برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود، نسبی، تضامنی، مختلط غیر سهامی و تعاونی آورده است. که نشان از اختیاری بودن ارائه اساسنامه برای تاسیس شرکت‌های مذکور دارد، ولی شرکت­های مذکور نیز می‌توانند در صورت تمایل، اساسنامه داشته باشند.

 

مدرک مورد نیاز برای ثبت شرکت‌های سهامی

مدارک ثبت شرکت سهامی خاص به شرح ذیل می باشد:

  1. 2 نسخه اصل از شرکت نامه.

  2. 2  نسخه مصدق از اساسنامه شرکت.

  3. نوشته به امضا مدیر شرکت حاکی از تعهد پرداخت کلیه سرمایه و پرداخت واقعی لااقل ثلث آن.

  4. اسامی شرکا با تعیین نام و نام خانوادگی و عده سهام هر یک از آنها.

سواد مصدق از تصمیمات مجمع عمومی صاحبان سهام در موارد مذکور در مواد 40 و 41 و 44 قانون تجارت ایران.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت‌های با مؤسسات محدود

 

  1. یک نسخه مصدق از شرکتنامه.
  2. یک نسخه مصدق از اساسنامه مصوب (اگر باشد) شده‌اند.
  3. اسامی شریک یا شرکایی که برای اداره ‌کردن شرکت انتخاب شده اند.
  4. نوشته به امضای مدیر شرکت حاکی از پرداخت تمام سرمایه نقدی و تسلیم تمام سرمایه غیر نقدی با تعیین حصه­های غیر نقدی.

 

  1. فهرست اسامی شریک یا شرکایی که برای اداره ‌کردن شرکت معین.
  2. نوشته به امضای مدیر شرکت حاکی از پرداخت کلیه سرمایه نقدی و تسلیم تمام سرمایه غیر نقدی با تعیین حصه­های غیر نقدی.
  3. . در حال حاضر برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود در اداره ثبت شرکت های محل مدارک ذیل باید از طرف متقاضی تهیه و تحویل اداره ثبت شرکت‌ها شود:
  4. 1- 2 برگ تقاضانامه شرکت مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضا ذیل تقاضانامه توسط همه سهامداران.
  5. 2- دو برگ شرکت نامه شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضا ذیل شرکت نامه توسط کلیه سهامداران.
  6. تذکر: اوراق تقاضانامه و شرکت نامه به دلیل بهادار بودن صرفاً لازم است که از محل اداره ثبت شرکت ها تهیه گردند.
  7. 3- دو جلد اساسنامه مصوب شرکت با مسئولیت محدود و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران.
  8. 4- دو نسخه صورت ‌جلسه مجمع عمومی مؤسسین و صورتجلسه هیئت‌ مدیره که به امضای سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
  9. 5- دو نسخه صورت ‌جلسه هیئت ‌مدیره که به امضای مدیران منتخب مجمع رسیده باشد.
  10. 6- تصویر شناسنامه و مونه صورت‌ جلسه هیات ‌مدیره ثبت شرکت‌ها روش تعیین اسم
  11. 7- کارت ملی برابر اصل شده همه سهامداران و در صورتی ‌که مدیر عامل خارج از اعضای هیات ‌مدیره باشد. (برابر اصل در مراجع قضایی یا دفاتر اسناد رسمی صورت می‌گیرد).
  12. 8- تصویر شناسنامه و کارت ملی بازرسین
  13. 9- معرفی‌نامه نمایندگان، در صورتی ‌که سهامداران و اعضای هیات مدیره شرکت از بین اشخاص حقوقی باشند. ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تأسیس یا آخرین تغییرات آن.
  14. 10- تأییدیه هیات ‌مدیره اشخاص حقوقی سهامدار، مبنی بر غیر دولتی بودن آن.

 

 

 

 

۴ بازديد
۰ ۰




اقامتگاه شرکت یعنی چه؟

در مادۀ 590 قانون تجارت مقرر شده است که: «اقامتگاه شخصیت حقوقی محلی است که اداره شخص حقوقی در آنجاست». مادۀ ۱۰۰۲ قانون مدنی هم اقامتگاه اشخاص حقوقی را «مرکز عملیات» آنها دانسته است. چنانچه این تفسیر را بپذیریم که مقصود از مرکز عملیات در مادۀ ۱۰۰۲ قانون مدنی، مرکز عملیات اداری شرکت است. دیگر بحث سنتی و تقریباً بی­فایدۀ تعارض بین قانون مدنی و قانون تجارت منتفی خواهد شد.

لازم به ذکر است که آئین نامه اجرایی قانون الزام اختصاص شماره ملی و کدپستی برای کلیه اتباع ایرانی مصوب ۱۳۷۸ شامل کلیۀ اشخاص حقوقی، از جمله شرکت­های تجاری هم هست.

یکی از مواردی که حتماً باید در اساسنامه و اظهارنامه ثبت شرکت مشخص شود مرکز اصلی شرکت یا همان اقامتگاه شرکت است. تعیین نکردن مرکز اصلی شرکت جزو موارد نقص مدارک است و در صورتی که رفع نشود، ادارات ثبت شرکت­ها از ثبت شرکت خودداری می­کنند. مرکز اصلی شرکت یکی از مواردی است که در آگهی تأسیس شرکت قید می­ شود. و در روزنامه رسمی هم منتشر می­گردد. حفظ حقوق اشخاص ثالث و منافع عمومی اقتضاء می کند که تنها نشانی اعلام شده در اسناد پروندۀ ثبت شرکت­ها مرکز اصلی و اقامتگاه شرکت تلقی گردد، حتی اگر عملاً مرکز اصلی شرکت در جای دیگری مستقر شده باشد.



نحوه ارسال نامه های اداری به شرکت های منحله 

مادۀ 76 قانون آیین دادرسی دادگاه­های عمومی و انقلاب در امور مدنی به نوعی اعلامی به اداره ثبت شرکت­ها را محل ابلاغ اوراق دعوا دانسته است. برابر این ماده: «در دعاوی راجع به سایر اشخاص حقوقی دادخواست و ضمائم آن به مدیر یا قائم مقام او یا دارنده حق امضاء و در صورت عدم امکان به مسؤول دفتر مؤسسه با رعایت مقررات مواد (68، 69 و ۷۲) ابلاغ خواهد شد و... هرگاه ابلاغ اوراق دعوا در محل تعیین شده ممکن نگردد، اوراق به آدرس آخرین محلی که به اداره ثبت شرکت­ها معرفی شده ابلاغ خواهد شد» (تبصرۀ ۱). همچنین به موجب تبصرۀ ۳ این ماده: «در دعاوی مربوط به شرکت­های منحل شده که دارای مدیر تصفیه نباشند، اوراق اخطاریه و ضمائم آن به آخرین مدیر قبل از انحلال در آخرین محلی که به ادارۀ ثبت شرکت­ها معرفی شده است، ابلاغ خواهد شد».



قانون اقامتگاه شرکت در انگلستان

جزء ب بند دوم قسمت 9 قانون شرکت­های انگلستان مقرر می­دارد که متقاضی ثبت شرکت باید هنگام تقاضای ثبت مشخص نماید که «دفتر ثبت شدۀ شرکت» در کدام یک از قلمروهای سه گانه پادشاهی متحد (انگلستان، ویلز، والز) واقع خواهد شد. دفتر شرکت در هر کجا واقع شود، مأمور ثبت شرکت­های آن محل صالح به ثبت شرکت خواهد بود. در انگلستان بین دو مفهوم «اقامتگاه شرکت» و «محل استقرار شرکت»؛ تفاوت قائل می­شوند. اقامتگاه شرکت همان است که به مأمور ثبت شرکت­ها اعلام شده و به ثبت رسیده است، اما «محل استقرار شرکت» جایی است که اداره و مدیریت شرکت در آنجا انجام می شود. بر این اساس شرکت ممکن است در کشورهای مختلفی واقع شده باشد و در هر کدام از این کشورها محل اداره داشته باشد. در حقوق این کشور تشخیص محل استقرار شرکت از لحاظ تکالیف مالیاتی اهمیت دارد؛

مقاله جامع شرایط ثبت شرکت پیشنهاد می شود مطالعه فرمایید.

جهت مشاوره رایگان به شماره 09189414281 با کارشناس تک نیک ثبت تماس حاصل فرمایید.

۷ بازديد
۰ ۰

در این مطلب "موضوعات فعالیت مربوط به امور فرهنگی وهنری و خبری و تبلیغاتی" به موضوعات فعالیت شرکت امورات فرهنگی پرداخته ایم که امید است مورد توجه تان قرار بگیرد.


موضوع فعالیت امور فرهنگی 

1- انجام کلیه امور فعالیتهای فرهنگی و هنری و سینمایی ، خبری و خبرگزاری
2- ایجاد نمایندگی خبرگزاریها و رسانه های خارجی، داخلی و انتشار نشریات عمومی و یا تخصصی
3- طراحی و برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت مربوطه ازجمله روزنامه نگاری و روابط عمومی وخبرنگاری
4- تهیه و تنظیم ، مشاوره واجرای برنامه های تبلیغاتی و روابط عمومی ازطریق تأسیس کانونهای  آگهی و تبلیغاتی تأسیس دفتر خدمت رسانی به خبرنگاران و روزنامه نگاران
5- چاپ و نشر کتاب و لیتو گرافی و ترجمه متون و مقالات و کتب
6- طراحی و برگزاری دوره های آموزشی فرهنگی و هنری و سینمایی و مطبوعاتی ازقبیل داستان نویسی، چاپ و کتابداری و صحافی و هنرهای دستی و طراحی لباس و مد و خوشنویسی و کامپیوتر گرافیک (طراحی) و فیلمسازی، عکاسی، بازیگری
7- برگزاری جشنواره های هنری و نمایشی و سینمایی و مطبوعاتی و خبرنگاری و روزنامه نگاری

ثبت شرکت بروز آماده ارائه خدمات ثبت شرکت و تغییرات شرکت برای شما عزیزان می باشد. شماره تماس 09905200930
8- تهیه فیلم های سینمایی و تلویزیونی ازجمله فیلم کوتاه و مستند و انیمیشن
9- تأسیس نمایشگاه و نگارخانه هنری و فرهنگی و سینمایی
10- تشکیل مؤسسات فرهنگی در قالب فعالیتهای فرهنگی دیجیتال از جمله تصدی رسانه برخط و پدید آوردن، تهیه کردن وعرضه بسته های نرم افزاری رسانه ای و بسته نرم افزاری رسانه  پرداز
11- تولید و تکثیر نرم افزار دیجیتال فرهنگی
12- طراحی مد لباس   و برگزاری نمایشگاه های مد و لباس
13- فعالیت قرآنی، انجمن های اسلامی و اعزام مبلغ و تبلیغات مذهبی و تشکل های مذهبی  آموزش عمومی و روخوانی و روانخوانی قرائت (تحقیق و ترتیل) ترجمه مفاهیم، حفظ سیر معصومین (ع) احکام ادعیه زیارت مدیحه سرایی، اذان، ابتهال همخوانی ،تواشیح برگزاری مسابقات قرآنی و عترت برگزاری جشنواره
۹ بازديد
۱۶ ۰

قوه قضاییه

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی

 

 

نمونه فرم اظهارنامه ثبت شرکت سهامی خاص

١_نام شرکت ..........................................

٢_هویت کامل و اقامتگاه موسسین...........................

٣_موضوع فعالیت شرکت....................................

٤_مبلغ سرمایه شرکت و تعیین مقدار نقد و غیرنقد ان به تفکیک..............................

٥_تعداد سهام با نام و بی نام و مبلغ اسمی انها و در صورتی که سهام ممتاز مورد نظر باشد تعیین خصوصیات و امتیازات اینگونه سهام ...................

٦_میزان تعهد هر یک از موسسین و مبلغی که پرداخت کرده اند با تعیین شماره حساب و نام بانکی که وجوه پرداختی در ان واریز شده است در مورد اورده غیرنقدی یعنی اوصاف و مشخصات و ارزش ان به نحوی که بتوان از کم و کیف اورده غیرنقدی اطلاع حاصل نمود.......................

٧_مرکز اصلی شرکت همراه با کد پستی...............................

٨_مدت شرکت از تاریخ..................بمدت.....................

٩_مدیران شرکت و اشخاصی که حق امضا ..................................................................

١٠_نام مدیر عامل و حدود اختیارات ان در .................................................................

١١_بازرسان اصلی و علی البدل شرکت ...................................................................................................................................................................................................

١٢_محل شعب فعلی شرکت .................................................................

١٣_اساسنامه شرکت مشتمل بر ...................ماده  و .................تبصره میباشد که در جلسه مورخ........................... موسسین شرکت به تصویب رسیده است.

به تاریخ ..................................

محل امضا شرکا با موسسین .................................................................

سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری محل ثبت و تاسیس کلیه شرکت ها می باشد.

۱۷ بازديد
۵۱ ۱۴

 

 

شرکت تضامنی شرکتی است که در تحت اسم مخصوص برای امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل میشود.اگر دارایی شرکت برای تادیه تمام قروض کافی نباشد هریک از شرکاء مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است.هر قراری که بین شرکاء برخلاف این ترتیب داده شده باشد در مقابل اشخاص ثالث کان لم یکن خواهد بود.


قوانین انتخاب اسم برای شرکت تضامنی


در اسم شرکت تضامنی باید عبارت(شرکت تضامنی)و لااقل اسم یک نفر از شرکاء ذکر شود.در صورتی که اسم شرکت مشتمل بر اسامی تمام شرکا نباشد باید بعد از اسم شریک یا شرکائی که ذکر شده است عبارتی از قبیل (و شرکا)یا (و برادران)قید شود.

شرکت تضامنی وقتی تشکیل می شود که تمام سرمایه نقدی تادیه و سهم الشرکه غیرنقدی نیز تقویم و تسلیم شده باشد.

در شرکت تضامنی منافع به نسبت سهم الشرکه بین شرکاء تقسیم میشود مگر آنکه شرکت نامه غیر از این ترتیب را مقرر داشته باشد.

در شرکت تضامنی شرکاء باید لااقل یک نفر از میان خود یا از خارج به سمت مدیری معین نمایند.

در شرکت تضامنی هیچ یک از شرکاء نمیتواند سهم خود را به دیگری منتقل کند مگر به رضایت تمام شرکاء.

هرکس به عنوان شریک ضامن در شرکت تضامنی موجودی داخل شود متقاضا با سایر شرکت مسئول قروضی هم خواهند بود که شرکت قبل از ورود او داشته اعم از اینکه در اسم شرکت تغییری داده شده یا نشده باشد. هر قراری که بین شرکاء برخلاف این ترتیب داده شده باشد در مقابل اشخاص ثالث کان لم یکن خواهد بود.

 جهت کسب اطلاعات بیشتر به مقاله جامع شرایط ثبت شرکت تضامنی مراجعه فرمایید.

انحلال شرکت تضامنی

هرگاه شرکت تضامنی منحل شود مادام که قروض شرکت از دارائی ان تادیه نشده هیچیک از طلبکاران شخصی شرکاء حقی در آن دارائی نخواهند داشت. اگر دارائی شرکت بای پرداخت قروض ان کفایت نکند، طلبکاران شرکت حق دارند بقیه طلب خود را از تمام یا فرد فرد شرکت ضامن مطالبه کنند. ولی در این مورد طلبکاران شرکت بر طلبکاران شخصی شرکاء حق تقدم نخواهند داشت.

درصورت فوت یکی از شرکاء بقا شرکت موقوف به رضایت سایر شرکا و قائم مقام متوفی خواهد بود.اگر سایر شرکاء به بقا شرکت تصمیم نموده باشند قائم مقام متوفی باید در مدت یک ماه از تاریخ فوت رضایت یا عدم رضایت خود را راجع به بقا شرکت کتبا اعلام نماید. درصورتی که قائم مقام یا وارث متوفی رضایت خود را اعلام نمود. نسبت به اعمال شرکت در مدت مزبور از نفع و ضرر شریک خواهد بود. ولی در صورت اعلام عدم رضایت در منافع حاصله در مدت مذکور شریک بوده و نسبت به ضرر آن مدت سهیم نخواهد بود. سکوت تا انقضای یک ماه در حکم اعلام رضایت است.

 

 

م

۱۰ بازديد
۲۸ ۰

 

ثبت شرکت ها هزینه های مشخصی را دارد. یکی هزینه های اداری و دیگری تعرفه های ثبتی موسسات ثبتی شرکت ها.
در این مقاله هزینه های اداری را مفصلا توضیح داده ایم. و همچنین هزینه ثبت شرکت در یک سایتی را هم گذاشته ایم. امید است که این نوشته برایتان مفید باشد. 

مقاله آموزش ثبت شرکت راهنمای خوبی برای طی کردن مراحل ثبت شرکت می باشد.


هزینه تعیین نام شرکت

انتخاب اسم برای شرکت یکی از پیش نیازهای مهم و اساسی جهت به ثبت رساندن شرکت ها می باشد. متقاضیان ثبت اسم  اشخاص حقوقی ، می بایست به سامانه  سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری  مراجعه نمایند. مشخص نمودن نوع شخصیت حقوقی و تکمیل اطلاعات خواسته شده، پنج اسم را انتخاب و در سامانه درج نمایند. تا پس از بررسی ، کارشناس مربوطه یکی از اسم ها را به ترتیب اولویت مورد تایید قرار دهد.
به منظور انتخاب اسم و بررسی کارشناس اداره ثبت باید وجه حق النام پرداخت گردد. و فیش واریزی به اداره ثبت شرکت ها ارائه گردد.

هزینه پستی تاسیس شرکت 

به منظور تسریع در امر تحویل مدارک شرکت،.پس از پذیرش اینترنتی از طریق سامانه و اخذ تاًییدیه پذیرش ، باید نسخه اصلی صورت جلسات تنظیمی و ضمائم آن را از طریق باجه های پستی معین در هر شهر به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاًییدیه ی پذیرش ارسال نمایید. تعرفه پستی در مراکز مختلف بسته به میزان وزن و تعداد اوراق (برگه ها) متغیر می باشد.

هزینه حق الثبت 


منظور از حق الثبت همان ابطال فیش سرمایه های مختلف متغیر می باشد. این تعرفه طبق تعرفه اداره ثبت شرکت ها محاسبه می شود.


 هزینه حق الدرج

طریقه محاسبه حق الدرج در اداره مربوطه بستگی به تعداد خط های موجود در آگهی تاسیس شرکت دارد. و هر چقدر موضوع شرکت بیشتر و تعداد اعضاء بیشتر باشد هزینه حق الدرج افزایش می شود.

 هزینه روزنامه رسمی کشور

نحوه محاسبه روزنامه رسمی بستگی به میزان موضوع و تعداد اعضاء شرکت دارد. و به صورت آنلاین و علی الحساب محاسبه می شود.که می توان در همان سامانه نسبت به پرداخت اینترنتی آن اقدام نمود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه ثبت شرکت و یا تغییرات شرکت به مقاله هزینه ثبت شرکت مراجعه فرمایید.
۹ بازديد
این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .