جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

آرشیو اردیبهشت ماه 1401

ارائه خدمات ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت ها با کمترین قیمت

۱۰ بازديد
۱۶ ۰

قوه قضاییه

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی

 

 

نمونه فرم اظهارنامه ثبت شرکت سهامی خاص

١_نام شرکت ..........................................

٢_هویت کامل و اقامتگاه موسسین...........................

٣_موضوع فعالیت شرکت....................................

٤_مبلغ سرمایه شرکت و تعیین مقدار نقد و غیرنقد ان به تفکیک..............................

٥_تعداد سهام با نام و بی نام و مبلغ اسمی انها و در صورتی که سهام ممتاز مورد نظر باشد تعیین خصوصیات و امتیازات اینگونه سهام ...................

٦_میزان تعهد هر یک از موسسین و مبلغی که پرداخت کرده اند با تعیین شماره حساب و نام بانکی که وجوه پرداختی در ان واریز شده است در مورد اورده غیرنقدی یعنی اوصاف و مشخصات و ارزش ان به نحوی که بتوان از کم و کیف اورده غیرنقدی اطلاع حاصل نمود.......................

٧_مرکز اصلی شرکت همراه با کد پستی...............................

٨_مدت شرکت از تاریخ..................بمدت.....................

٩_مدیران شرکت و اشخاصی که حق امضا ..................................................................

١٠_نام مدیر عامل و حدود اختیارات ان در .................................................................

١١_بازرسان اصلی و علی البدل شرکت ...................................................................................................................................................................................................

١٢_محل شعب فعلی شرکت .................................................................

١٣_اساسنامه شرکت مشتمل بر ...................ماده  و .................تبصره میباشد که در جلسه مورخ........................... موسسین شرکت به تصویب رسیده است.

به تاریخ ..................................

محل امضا شرکا با موسسین .................................................................

سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری محل ثبت و تاسیس کلیه شرکت ها می باشد.

۱۸ بازديد
۵۱ ۱۴

 

 

شرکت تضامنی شرکتی است که در تحت اسم مخصوص برای امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل میشود.اگر دارایی شرکت برای تادیه تمام قروض کافی نباشد هریک از شرکاء مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است.هر قراری که بین شرکاء برخلاف این ترتیب داده شده باشد در مقابل اشخاص ثالث کان لم یکن خواهد بود.


قوانین انتخاب اسم برای شرکت تضامنی


در اسم شرکت تضامنی باید عبارت(شرکت تضامنی)و لااقل اسم یک نفر از شرکاء ذکر شود.در صورتی که اسم شرکت مشتمل بر اسامی تمام شرکا نباشد باید بعد از اسم شریک یا شرکائی که ذکر شده است عبارتی از قبیل (و شرکا)یا (و برادران)قید شود.

شرکت تضامنی وقتی تشکیل می شود که تمام سرمایه نقدی تادیه و سهم الشرکه غیرنقدی نیز تقویم و تسلیم شده باشد.

در شرکت تضامنی منافع به نسبت سهم الشرکه بین شرکاء تقسیم میشود مگر آنکه شرکت نامه غیر از این ترتیب را مقرر داشته باشد.

در شرکت تضامنی شرکاء باید لااقل یک نفر از میان خود یا از خارج به سمت مدیری معین نمایند.

در شرکت تضامنی هیچ یک از شرکاء نمیتواند سهم خود را به دیگری منتقل کند مگر به رضایت تمام شرکاء.

هرکس به عنوان شریک ضامن در شرکت تضامنی موجودی داخل شود متقاضا با سایر شرکت مسئول قروضی هم خواهند بود که شرکت قبل از ورود او داشته اعم از اینکه در اسم شرکت تغییری داده شده یا نشده باشد. هر قراری که بین شرکاء برخلاف این ترتیب داده شده باشد در مقابل اشخاص ثالث کان لم یکن خواهد بود.

 جهت کسب اطلاعات بیشتر به مقاله جامع شرایط ثبت شرکت تضامنی مراجعه فرمایید.

انحلال شرکت تضامنی

هرگاه شرکت تضامنی منحل شود مادام که قروض شرکت از دارائی ان تادیه نشده هیچیک از طلبکاران شخصی شرکاء حقی در آن دارائی نخواهند داشت. اگر دارائی شرکت بای پرداخت قروض ان کفایت نکند، طلبکاران شرکت حق دارند بقیه طلب خود را از تمام یا فرد فرد شرکت ضامن مطالبه کنند. ولی در این مورد طلبکاران شرکت بر طلبکاران شخصی شرکاء حق تقدم نخواهند داشت.

درصورت فوت یکی از شرکاء بقا شرکت موقوف به رضایت سایر شرکا و قائم مقام متوفی خواهد بود.اگر سایر شرکاء به بقا شرکت تصمیم نموده باشند قائم مقام متوفی باید در مدت یک ماه از تاریخ فوت رضایت یا عدم رضایت خود را راجع به بقا شرکت کتبا اعلام نماید. درصورتی که قائم مقام یا وارث متوفی رضایت خود را اعلام نمود. نسبت به اعمال شرکت در مدت مزبور از نفع و ضرر شریک خواهد بود. ولی در صورت اعلام عدم رضایت در منافع حاصله در مدت مذکور شریک بوده و نسبت به ضرر آن مدت سهیم نخواهد بود. سکوت تا انقضای یک ماه در حکم اعلام رضایت است.

 

 

م

۱۱ بازديد
۲۸ ۰

 

ثبت شرکت ها هزینه های مشخصی را دارد. یکی هزینه های اداری و دیگری تعرفه های ثبتی موسسات ثبتی شرکت ها.
در این مقاله هزینه های اداری را مفصلا توضیح داده ایم. و همچنین هزینه ثبت شرکت در یک سایتی را هم گذاشته ایم. امید است که این نوشته برایتان مفید باشد. 

مقاله آموزش ثبت شرکت راهنمای خوبی برای طی کردن مراحل ثبت شرکت می باشد.


هزینه تعیین نام شرکت

انتخاب اسم برای شرکت یکی از پیش نیازهای مهم و اساسی جهت به ثبت رساندن شرکت ها می باشد. متقاضیان ثبت اسم  اشخاص حقوقی ، می بایست به سامانه  سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری  مراجعه نمایند. مشخص نمودن نوع شخصیت حقوقی و تکمیل اطلاعات خواسته شده، پنج اسم را انتخاب و در سامانه درج نمایند. تا پس از بررسی ، کارشناس مربوطه یکی از اسم ها را به ترتیب اولویت مورد تایید قرار دهد.
به منظور انتخاب اسم و بررسی کارشناس اداره ثبت باید وجه حق النام پرداخت گردد. و فیش واریزی به اداره ثبت شرکت ها ارائه گردد.

هزینه پستی تاسیس شرکت 

به منظور تسریع در امر تحویل مدارک شرکت،.پس از پذیرش اینترنتی از طریق سامانه و اخذ تاًییدیه پذیرش ، باید نسخه اصلی صورت جلسات تنظیمی و ضمائم آن را از طریق باجه های پستی معین در هر شهر به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاًییدیه ی پذیرش ارسال نمایید. تعرفه پستی در مراکز مختلف بسته به میزان وزن و تعداد اوراق (برگه ها) متغیر می باشد.

هزینه حق الثبت 


منظور از حق الثبت همان ابطال فیش سرمایه های مختلف متغیر می باشد. این تعرفه طبق تعرفه اداره ثبت شرکت ها محاسبه می شود.


 هزینه حق الدرج

طریقه محاسبه حق الدرج در اداره مربوطه بستگی به تعداد خط های موجود در آگهی تاسیس شرکت دارد. و هر چقدر موضوع شرکت بیشتر و تعداد اعضاء بیشتر باشد هزینه حق الدرج افزایش می شود.

 هزینه روزنامه رسمی کشور

نحوه محاسبه روزنامه رسمی بستگی به میزان موضوع و تعداد اعضاء شرکت دارد. و به صورت آنلاین و علی الحساب محاسبه می شود.که می توان در همان سامانه نسبت به پرداخت اینترنتی آن اقدام نمود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه ثبت شرکت و یا تغییرات شرکت به مقاله هزینه ثبت شرکت مراجعه فرمایید.